×

Technical Service - After Sales

How do I descale my capsule machine?

Fill the water tank (1) with 1 measure of DURGOL ME for 9 measures of water or a descaling sachet (powder) for 1 liter of water.

Connect the plug (2).

Push the main switch (4).

Run the water, about 2dc.

Wait 2 to 3 minutes, then repeat the operation 2 to 3 times.

Empty the water tank (1), rinse it well with hot water. Once descaling is complete, fill the container with clean water (1).

To rinse the machine, run 1 liter of water and empty the water container.

Descaling completed.


Où trouver les conditions générales du contrat d'entretien professionnel ?

Vous pouvez retrouver la documentation en PDF ici.


My machine is broken. What is the procedure?

Each brand has its own after-sales service, followed by a form to fill out for processing: link


Quel formulaire remplir pour la réparation de ma machine ?

Voici le formulaire à remplir : ici


Qui contacter pour la panne de ma machine à café ?

Voici le SAV par type de fabricant :

Delonghi : Lattichstrasse 6 – 6340 BAAR – 041 766 87 27

JURA : Kaffeewelstrasse 7 – 4626 Niederbuchsiten – 062 389 82 33

Melitta : Bahnoffstrasse 47 – 4622 Egerkingen – 062 388 98 30 – [email protected]

Krups : Fiege Logistik Suisse SA - Industriestrasse 11 - 4665 Oftringen - Attention, le SAV doit être annoncé d'avance par e-mail à [email protected]

Philips Saeco :  Sertronics AG - Service for Electronics - Lindächerstrasse 1 - 5413 Birmenstorf - 056 417 71 11 - [email protected]

Lelit : EspressoWorld AG – Bahnofstrasse 8 – 3280 Murten – 026 672 20 01 – [email protected]

Saeco : Sa Toma AG – Gummertliweg 7 – 4702 Oesingen – +41 62 388 20 50 - [email protected]

Ariete : Ohmex SA - Rue de Lully 5C - 1131 Tolochenaz - [email protected] 


Quels sont les frais liés aux commandes de pièces détachées ?

Les commandes de pièces détachées inférieures à CHF 50.- seront facturés avec des frais administratifs de CHF 39.-, frais de livraison de CHF 7.90 en sus.